פינוי דירות – הכר את המומחה


כולנו מתגוררים בדירה או בבית. ביתנו מספק לנו קורת גג, המגנה עלינו מפני חום השמש בקיץ, ומפני הצינה בחורף. הבית יכול ללמד רבות על המתגורר בו. חפצי אמנות, אוסף בולים, מגוון תקליטורים, משחקי ילדים וצעצועים, אבזרי אלקטרוניקה, כלי עבודה שונים, כולם יכולים לספר לנו לא מעט, על אופיים, הרגליהם וסגנון החיים של בני הבית. הבית, המספק לנו תחושה של חמימות, ביטחון והגנה, מספק לנו מקום רחב ידיים שבו אנו מאחסנים את רכושנו. בגדים, מיטות, ארונות, כונניות, טלוויזיות, מחשבים, רמקולים, שטיחים, משחקים, כולם מתגוררים יחד איתנו בבתנו. אפשר לומר שהדירה הפרטית שלנו היא בעצם בית משותף, לבני הבית ולרכושם...

בשלב מסוים בחיינו, אנו נתקלים בצורך לפנות בית מתכולתו. התהליך הזה מצריך מחשבה ותכנון רבים יותר מכפי שנראה במבט ראשון.  לעיתים כדאי להיעזר בשירות של פינוי דירות מקצועי, ועל כך נרחיב בהמשך.

פינוי דירות – מתי

פינוי דירה מתכולתה נדרש במספר שלבים בחיים. לעיתים, כאשר אנו עוברים לבית חדש, אנו מעוניינים "לפתוח דף חדש", כלומר לרכוש רהיטים חדשים, וגם להחליף את מרבית אבזרי החשמל הישנים בחדשים. במקרה כזה, לפני מסירת הבית הישן לדייריו החדשים, נצטרך לפנות אותו מתכולתו. במקרים אחרים, כאשר אנו עוזרים להורה מבוגר לעבור לבית אבות או לדיור מוגן, אנו מעוניינים לפנות גם את תכולת דירתו שאין בה עוד צורך. גם כאשר אנו יורשים דירה מקרוב משפחה שהלך לעולמו, עלינו לפנות את הדירה לפני שנוכל לעשות בה שימוש. ישנם גם מקרים שבהם מעורב הבית באסון, לא עלינו, כדוגמת שריפה, ואז יש לפנות את הדירה משרידי התכולה לאחר נקיטת אמצעי בטיחות מיוחדים. גם מי שמתכנן לבצע שיפוץ מקיף בביתו יצטרך, פעמים רבות, לפנות לפני כן את ביתו מכל חפציו ומיטלטליו.


לפני הפינוי, כמה נקודות למחשבה

לא משנה מהי סיבת הפינוי, לפני שמתחילים לפנות את החפצים והרכוש שהתאספו עם השנים, חשוב לקחת בחשבון כמה דברים חשובים. הדבר הראשון הוא להחליט, האם אנו רוצים להיעזר במפנה דירות מקצועי, או שמא אנו מעדיפים לבצע את הפינוי בעצמנו. כאשר הפינוי כולל חפצים בעלי נפח או משקל, כגון ספות או שולחנות גדולים, כאשר יש לפנות חפצים ישנים שחלקם שבורים, חלודים ומסוכנים, או כאשר כמות המטלטלים אשר בדירה גדולה במיוחד, יתכן שנרצה להיעזר בשירותי פינוי דירות מקצועי שיבטיח ביצוע מהיר ויחסוך לנו טרחה ולקיחת סיכונים מיותרים.

לפני בואם של המפנים, כדאי לבצע מיון של חפצי ערך ברורים מאליהם, כגון תכשיטים, אך זכרו להקדיש תשומת לב נוספת לחפצים בעלי ערך רגשי שיכולים לעיתים גם להיות בעלי ערך כספי רב. מדובר בחפצים כגון אוספי בולים, מטבעות, מכתבים; וגם אלבומי תמונות, מזכרות מהילדות, ספרי זכרונות, ויומנים. חשוב לבדוק עם המפנה האם הוא מבצע מיון נוסף, בכדי שנוכל להיות בטוחים שאם פספסנו דבר מה שיכול להיות בעל ערך עבורנו, הוא לא יושלך כלאחר יד. חשוב לדעת שישנם מפני דירות אשר מוכנים לקחת לידיהם את הרכוש והתכולה המפונים, בתמורה למתן הנחה במחיר עלות הפינוי, וכדאי לסכם על כך מראש.